Olin tuossa muutama päivä sitten veneellä soutelemassa järvellä. Soudin siinä parhaale haukikailslikolle jossa haukkimammat ja äijänturjakkeet yleensä tähänaikaan vuodesta harrasti esileikkejään. Avasin haukiperhorasiani ja näin kauniita isoja härpäkkitä, eli Marabou Deceviereita tai jos se nyt noin kirjoitetaan...
Rupesin heittelemään rantoja myöten, mutta hetken tyhän pyynnin jälkeen minulta paloi käämi: Peruke tuhannen solmusa ja neljä metriä rantarämeikköä kiinni perhossani! Kuului huuto-oksennusta muistuttava räyheä ja raskas bärähdys!!
No se olin vain minä... Mutta kun jonkin aikaan olin vielä senkin jälkeen kalastellut rupesi taivaalla paukkumaan ja räjähtelemään!! Taivas meni ihan punaiseksi!
Hetken jo luulin että The Black Metal Tartzan (eli Saatana) on lukenut jonkun loitsunsa Saarijärveltä käsin, mutta tuo näytti vielä pahemmalta!
Yhtäkkiä taivaankansi repesi rivosti räjähdellen ja todella iso harmahtavan sininen käsi tuli esiin!!
Silloin muistin mitä isäni oli minulle pienenä opettanut: Suoda aina heti rantaan jos iso harmahtavan sininen käsi yllättää sinut! Ja sen tein! Soudin rantaan niin että kaislikossa suhisi... Vedin vihreän lasikuituveneeni kuiville ja hyppäsin lähimpään katajapuskaan!! Auts!
Hetken tilannetta pälyiltyäni huomasin jotain eriskummallista touhua rannassa! Ei! se ei ollut touhua, vaan paremminkin puuhailua... ne olivat rakastuneet hauen turjakkeet!!
Eipäs ollutkaan!!!! Sillä yhtäkkiä vesi sinkosi kaikkialle ja rantakaislikko räjähti kuin ydinpommi! Se oli sama äjän retale minkä näin viime viikolla! Rähjäisellä ja vanhalla pahanhajuisella rumiluksella oli iso atrain kädessä ja siimoja hiuksissa!
Mutta sitten! Taivahalla kuului miehen mörinää... se sanoi: Olen Ukko Ylijumala sinä Ahti et voita minua!!! Mutta Ahtipa tempaisikin kasan isoja kolmihaarakoukkuja taskustaan ja heitti ne suraan Ukon päälle! Ne lensivät suoraan miehen silmiin ja hän valitteli silmäkivuistaan...!!!
Ukko totesi: Sää Ahti voitit.
Kun koko "show" oli ohitse, lähdin nopeasti ajamaan kotiini päin! kukaan kotiväestäni, eikä kavereistani uskonut tuota näkyä... mutta totta se on! Usko tai älä!
En yhtään epäile tuota näkyäsi,en suinkaan,mutta koita pitää sitä kameraa mukana,niin voitaisiin oikeen porukalla kattella ja ihmetellä tuota örvelöä. Tietysti videopätkä olisi oikein luksusta. Oikeen innolla ootan milloin onnistut taltioimaan tuon pahanhajuisen siimapään.