ETUSIVU HALLINTA FOORUMI KUVAGALLERIA PERHOKALASTUS PERHONSIDONTA
PERHOT VÄLINEARVOSTELUT SAADUT KALAT KALAPÄIVÄKIRJA KOSKET PERHOVISA
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy

+  PerhoFoorumi
|-+  Kosket
| |-+  Kalmukoski
| | |-+  Kalmukoski
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulosta
Kirjoittaja Aihe: Kalmukoski  (Luettu 1621 kertaa)
Knikke
YaBB Administrator
YaBB God

Kalmukoski
« : 23.05.04 - kello:19:35 »

Eilen tuli sitten käytyä ensimmäistä kertaa Kalmukoskella. Koski vaikutti mielenkiintoiselta ja tulemme tekemään varmasti sinne lisää reissuja. Otin koskesta paljon kuvia ja laitan Kalmukoskesta oman sivun lähiaikoina. Muita lähialueen koskia joista tulemme mahdollisesti myöhemmin tekemään arvosteluja ja laittamaan kuvia ovat Vihanninjoki, Muuramenjoki ja Lannejoki.
Kirjattu

Sen silmien väli oli ainakin nääääääääääääääin iso, oikeesti :D
DeMe
Vieras

Sähköposti
Re: Kalmukoski
« Vastaus #1 : 27.05.04 - kello:15:10 »

Lainaus
Muita lähialueen koskia joista tulemme mahdollisesti myöhemmin tekemään arvosteluja ja laittamaan kuvia ovat Vihanninjoki, Muuramenjoki ja Lannejoki.

Lannejoki on huono paikka minun mielestä. :( Rannat olivat täynnä kauheata puskaa ja oli hommaa kyllä liikkua siellä. Ylä ja ala osilla koskea ei ole puskaa paljon mutta keski osa on aivan pelkkää pöheikköä...Ja kaiken lisäksi keski osa on sellaista ettei siellä jalokalat ei varmaan viihdy..

Ylemmän kosken niskalla sain johonkin vaappuun taimenen tärpin. Muita tapahtumia ei silloin ollut kun viime kesänä siellä kävin. Tämän yhden reissun perusteella en suosittele ko koskea mutta makunsa kullakin.. :)

Suuri kiitos jos voisitte tehdä Riekonkoskesta jonkunlaisen artikkelin ja majakoskesta.
« Viimeksi muokattu: 27.05.04 - kello:15:11 kirjoittanut DeMe » Kirjattu
Knikke
YaBB Administrator
YaBB God

« Vastaus #2 : 27.05.04 - kello:15:52 »

Itse en koskaan ole Lannejoella käynyt, enkä ole siitä kauhean innostunut näkemäni perusteella ollut. Kalakaverini Anselmi on yrittänyt innostaa minua lähtemään sinne. Varmaan tulee kesällä käytyä.

Laitetaan Riekonkoski ja Majakoski harkintaan, ehkäpä myöhemmin kesällä.

Kirjattu

Sen silmien väli oli ainakin nääääääääääääääin iso, oikeesti :D
Antti
Global Moderator
YaBB God

« Vastaus #3 : 27.05.04 - kello:17:49 »

Lannejoen perhokalastuksessa A ja O on kahluuhousut.
Tämän voin sanoa vaikken ole siellä ikinä kalastanut. Rannat ovat pöheikköiset, mutta pohja näytti kahlailuun sopivalta. Lähinnä kai niitä harjuksia minä tuonne lannejoelle olisin menossa huijaamaan, sillä huhut kertovat että harjuskanta on vahva ja kala jopa melko isoa? Täytyy ottaa selvää ;)
Riekonkoskesta voisimme yrittää juttua viäntää ja olen siellä muistaakseni kerran käynytkin, mutta mielestäni koski/joki vaatii aika monta käyntikertaa ennen kuin siitä voi kovin asiantuntevasti kirjoittaa..
Majakoskesta en ole kuullut kovin mairittelevia arvioita, mutta onko summakoski tuttupaikka? sitä kehuttiin minulle viime kesänä loistavaksi paikaksi.. tiedä sitten.
t:a  
Kirjattu

No joo.
DeMe
Vieras

Sähköposti
« Vastaus #4 : 27.05.04 - kello:18:32 »

Lainaus
Lannejoen perhokalastuksessa A ja O on kahluuhousut.
Tämän voin sanoa vaikken ole siellä ikinä kalastanut. Rannat ovat pöheikköiset, mutta pohja näytti kahlailuun sopivalta. Lähinnä kai niitä harjuksia minä tuonne lannejoelle olisin menossa huijaamaan, sillä huhut kertovat että harjuskanta on vahva ja kala jopa melko isoa? Täytyy ottaa selvää ;)
Riekonkoskesta voisimme yrittää juttua viäntää ja olen siellä muistaakseni kerran käynytkin, mutta mielestäni koski/joki vaatii aika monta käyntikertaa ennen kuin siitä voi kovin asiantuntevasti kirjoittaa..
Majakoskesta en ole kuullut kovin mairittelevia arvioita, mutta onko summakoski tuttupaikka? sitä kehuttiin minulle viime kesänä loistavaksi paikaksi.. tiedä sitten.

Summa(s)koskesta en edes tiedä mikä/missä se on, Olen joskus kuullut että täälläpäin semmoinen olisi mutta onko se sitte lupakoski? Ja onko siellä jalokalaa..

Jeb, Kahluuhousut olisivat varmaan hyödylliset lannejoella, Kahluusaappaat kyllä löytyy mutta housuja ei vielä. :( Tänä kesänä saatan kyllä hengittävät pöksyt saada. :)
Kirjattu
Antti
Global Moderator
YaBB God

« Vastaus #5 : 05.06.04 - kello:18:54 »

Mun mielipide on, että hanki ne housut! ei välttämättä tartte olla hengittävät tai huippukalliit kun ne todennäköisesti kuitenkin saat rikki melko nopeasti ;) ainakin itse olen onnistunut hajottamaan jo kahdet housut eikä loppua näy.. osta vaikka kahluusaappaat tai halvat pvc-housut koska kalapäiväkirjasi lihoo varmasti heti kun pääset hieman irti rannasta. Perhot ovat harmillisen vaikeita uittaa tehokkaasti ilman kahluuvoimaa.. Jyskän varastomyymälässä jyväskylässä oli kahluusaappaita a35€ ja muistaakseni myös halpoja kahluuhousuja. Materiaali tosin on pvc eikä goretex, mutta kalat sitä tuskin huomaavat ;)

p.s. summakosken tie alkaa tieltä 13 eli saarijärvi-jyväskylä väliltä ja sijoittuu jonkun matkaa ennen saarijärveä(oletan että koski on siellä missä tiekin).. en tiedä onko korttikoski, mutta kalaa kuulemma on.
Kirjattu

No joo.
DeMe
Vieras

Sähköposti
« Vastaus #6 : 06.06.04 - kello:20:29 »

Lainaus
Mun mielipide on, että hanki ne housut! ei välttämättä tartte olla hengittävät tai huippukalliit kun ne todennäköisesti kuitenkin saat rikki melko nopeasti ;) ainakin itse olen onnistunut hajottamaan jo kahdet housut eikä loppua näy.. osta vaikka kahluusaappaat tai halvat pvc-housut koska kalapäiväkirjasi lihoo varmasti heti kun pääset hieman irti rannasta. Perhot ovat harmillisen vaikeita uittaa tehokkaasti ilman kahluuvoimaa.. Jyskän varastomyymälässä jyväskylässä oli kahluusaappaita a35€ ja muistaakseni myös halpoja kahluuhousuja. Materiaali tosin on pvc eikä goretex, mutta kalat sitä tuskin huomaavat ;)

p.s. summakosken tie alkaa tieltä 13 eli saarijärvi-jyväskylä väliltä ja sijoittuu jonkun matkaa ennen saarijärveä(oletan että koski on siellä missä tiekin).. en tiedä onko korttikoski, mutta kalaa kuulemma on.

Mulla on jo tommoset PVC saappaat mut tahtoo olla vähä tuskallisen kuumat kesällä ja näin mutta kyllä niistä varmaankin jotain apua olisi, Täytyy ottaa ne ensi reissulle mukaan.. ;) Viime kesän käytin niitä aina koskilla mutta tänä vuonna en ole käyttänyt kertaakaan kun on vähän epämiellyttävät päällä.
Kirjattu
Fox_Mudler
YaBB Newbie
*

« Vastaus #7 : 13.06.05 - kello:16:45 »

Lainaus

Summa(s)koskesta en edes tiedä mikä/missä se on, Olen joskus kuullut että täälläpäin semmoinen olisi mutta onko se sitte lupakoski? Ja onko siellä jalokalaa.

Summaskosken toisen puolen omistaa vattenfall ja toinen puoli (luonnonuoma) on kalastuskunnalla joka ei myy lupia kuin osakkaille. Muutaman kerran oon päässy kalastaa vattenfallin puolta ja kalojakin on tullu ihan mukavasti. Taimenta, muutamia harjuksia ja isoja säynäviä.
Kirjattu
Fissaaja
YaBB Newbie
*

« Vastaus #8 : 04.02.08 - kello:12:55 »

Onkohan Kalmulla tulvat menossa vapun tietämillä, kun olis voinut käydä Huopanalta takaisin tullessa    Entä onko muuten minkälaiset olosuhteet ensisijaisesti harjusta ajatellen? Tiätty taimentakin vois onkia
Kirjattu
Pietu
YaBB Junior Member
**

« Vastaus #9 : 04.02.08 - kello:19:26 »

Onkohan Kalmulla tulvat menossa vapun tietämillä, kun olis voinut käydä Huopanalta takaisin tullessa    Entä onko muuten minkälaiset olosuhteet ensisijaisesti harjusta ajatellen? Tiätty taimentakin vois onkia

Riippuu tietysti vuodesta, mutta kyllä Kalmulla tuohon aikaan vuodesta varmasti reippaasti vettä virtaa. Ehkä jopa liikaakin omaan makuuni.
Kirjattu
Sivuja: [1] Tulosta 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan